Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2008 | Original Paper | Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008

The Motivation of Stereotypic and Repetitive Behavior: Examination of Construct Validity of the Motivation Assessment Scale

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2008
Auteurs:
Annette V. Joosten, Anita C. Bundy

Abstract

Construct validity of the Motivation Assessment Scale (MAS) (Durand, Crimmins, The Motivation Assessment Scale 1988) was studied using Rasch analysis data from 67 children (246 MASs), with dual diagnosis of autism and intellectual disability or with intellectual disability only. Results failed to support the proposed unidimensional construct or the original 4-factor structure. Some motivators appear to form a unidimensional construct: “to gain attention”, “to gain a tangible object”, and “to escape”. There was evidence that sensory stimulation represents a different construct. Children with intellectual disability were more apt to be motivated by desire to gain a tangible item or attention. Children with the dual diagnoses were more apt to have sensory stimulation or escape from task demand as a motivator for stereotypic and repetitive behavior.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2008 Naar de uitgave