Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-04-2018 | Original Article | Uitgave 5/2018

Cognitive Therapy and Research 5/2018

The Moderating Effect of Maladaptive Emotion Regulation Strategies on Reappraisal: A Daily Diary Study

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Tierney P. McMahon, Kristin Naragon-Gainey
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10608-018-9913-x) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Recent research has investigated how adaptive emotion regulation (ER) strategies and maladaptive ER strategies interact to predict symptoms, but little is known about how specific strategies interact with one another when used in daily life. The present investigation used daily diary data collected over two weeks from an unselected student sample (N = 109) to examine how reappraisal, a putatively adaptive ER strategy, interacts on a given occasion (within-person) and across occasions (between-person) with putatively maladaptive ER strategies (rumination, experiential avoidance, expressive suppression) to predict daily depression and social anxiety symptoms. Results revealed between-person interactions of reappraisal with rumination and experiential avoidance, wherein reappraisal was most negatively related to symptoms for individuals who frequently used rumination and experiential avoidance. There was a similar within-person interaction between reappraisal and expressive suppression. Implications for assessing daily and retrospective ER are discussed, as well as future directions for studying ER in daily life.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Cognitive Therapy and Research 5/2018 Naar de uitgave