Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2010 | Uitgave 2/2010

Clinical Child and Family Psychology Review 2/2010

The Metacognitive Model of Generalized Anxiety Disorder in Children and Adolescents

Tijdschrift:
Clinical Child and Family Psychology Review > Uitgave 2/2010
Auteurs:
Danielle M. Ellis, Jennifer L. Hudson

Abstract

Worry is a common phenomenon in children and adolescents, with some experiencing excessive worries that cause significant distress and interference. The metacognitive model of generalized anxiety disorder (Wells 1995, 2009) was developed to explain cognitive processes associated with pathological worry in adults, particularly the role of positive and negative beliefs about worry. This review evaluates the application of the model in understanding child and adolescent worry. Other key issues reviewed include the link between cognitive and metacognitive development and worry, and the measurement of worry and metacognitive worry in young people. Implications of these findings and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2010

Clinical Child and Family Psychology Review 2/2010 Naar de uitgave