Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-02-2016 | Original Article | Uitgave 6/2016

Child Psychiatry & Human Development 6/2016

The Length of Child Anxiety Treatment in a Regional Health System

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Stephen P. H. Whiteside, Chelsea M. Ale, Brennan Young, Mark W. Olsen, Bridget K. Biggs, Melissa S. Gregg, Jennifer R. Geske, Kendra Homan

Abstract

Anxiety disorders are often undertreated due to unsuccessful dissemination of evidence-based treatments (EBTs). Lack of empirical data regarding the typical length of treatment in clinical settings may hamper the development of clinically relevant protocols. The current study examined billing records for 335 children ages 7–17 years to quantify the treatment received for newly diagnosed anxiety disorders within a regional health system. The vast majority of patients did not receive a sufficient number of appointments to complete the typical cognitive behavioral therapy protocol or reach the sessions introducing exposure. Although half of the sample received pharmacotherapy, the vast majority received fewer follow-up appointments than participants in pharmacotherapy research studies. Further, the type of treatment (i.e., number of sessions and medication) differed depending on utilization of specialty care. These results underscore the need to develop brief and flexible EBT protocols that can be standardized and implemented in community practice.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Child Psychiatry & Human Development 6/2016 Naar de uitgave