Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

31-07-2019 | Original Paper

The Interplay of Communication Skills, Emotional and Behavioural Problems and Parental Psychological Distress

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Erica Salomone, Michele Settanni, Federica Ferrara, Arianna Salandin, The CST Italy Team
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

We investigated the mechanism of impact of poor communication skills and emotional and behavioural problems in children with ASD (22–61 months) on parental psychological distress. Participants were dyads enrolled in two pilot intervention studies; the dataset includes cross-sectional data at baseline (N = 82). We postulated an indirect effect of child expressive and receptive communication on parent psychological distress, through child emotional and behavioural problems. The effect of receptive skills on parent psychological distress was fully mediated by child emotional problems: lower receptive skills were associated with higher levels of emotional symptoms, which in turn predicted higher parent psychological distress. Expressive skills did not show either direct or indirect effects. Findings are discussed in light of children’s marked ‘receptive disadvantage’ communication profile.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel