Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2016 | Uitgave 3/2016

Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 3/2016

The Influence of Efficacy Beliefs on Teacher Performance and Student Success: Implications for Student Support Services

Tijdschrift:
Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Jeffrey M. Warren, Robyn W. Hale

Abstract

The influence of teachers’ efficacy beliefs on student achievement is well documented in educational literature. Efficacy beliefs are derived from sources of information teachers obtain from professional experiences. This article provides student support services personnel with an overview of efficacy beliefs and their impact on teachers’ thoughts, emotions, and behaviors. A cognitive behavioral framework, rational emotive behavior therapy, is used to conceptualize ways efficacy beliefs may hinder teacher performance and student success. Implications for student support services and research are provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 3/2016 Naar de uitgave