Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2011 | Original Paper | Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011

The Inclusion of Siblings in Social Skills Training Groups for Boys With Asperger Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2011
Auteurs:
Lia L. Castorina, Lisa M. Negri

Abstract

This pilot investigation evaluated the effectiveness of siblings as generalisation agents in an 8-week social skills training (SST) program designed for boys with Asperger syndrome (AS). Twenty-one boys aged 8–12 participated in a SST group alone, with a sibling, or remained in a wait-list control group. After training, participants’ identification of non-verbal social cues significantly improved and was maintained at 3-month follow-up, irrespective of sibling involvement. Similar trends existed for participants’ ability to accurately interpret emotions relative to controls. Improvements did not extend to parent and teacher ratings on standardised social skills measures, suggesting poor generalisation, or questionable sensitivity of measures to taught skills. Results suggest some promise in improving social skills training for children with AS.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2011 Naar de uitgave