Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2015 | Letter to the Editor | Uitgave 4/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2015

The Importance of Distinguishing Propensity Versus Ability to Imitate in ASD Research and Early Detection

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2015
Auteur:
Giacomo Vivanti

Abstract

Imitation abnormalities are often documented in young children with Autism Spectrum Disorder (ASD), however the relevance of imitation to early development and early detection of ASD remains unclear. Recent studies that investigated whether imitation at 12 months distinguishes children who will subsequently receive an ASD diagnosis from other high-risk groups have reported conflicting results. The purpose of this note is to provide a framework to interpret these conflicting findings, which is based on the often-overlooked distinction between the propensity to imitate and the ability to imitate. We argue that this distinction can critically inform understanding of early imitative behaviour in ASD and the development of early detection procedures.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2015 Naar de uitgave