Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Original Paper | Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012

The Implications of Social Neuroscience for Social Disability

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2012
Auteurs:
James C. McPartland, Kevin A. Pelphrey

Abstract

Social disability represents a unifying feature in the diverse group of individuals with autism spectrum disorder (ASD). Social neuroscience is the study of brain mechanisms supporting interpersonal interaction. In this paper, we review brain imaging studies of the social brain and highlight practical applications of these scientific insights. Understanding of social brain mechanisms holds promise as a tool for defining meaningful subgroups of children with ASD to facilitate genetic analyses and to inform treatment selection. Because social brain systems emerge in infancy, social neuroscience may help to detect atypical development before symptoms manifest. This conceptualization of ASD is a hopeful one, as social brain systems remain malleable well into development and are thus amenable to targeted intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2012 Naar de uitgave