Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2014 | Original Paper | Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014

The Impact of Parent-Delivered Intervention on Parents of Very Young Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Annette Estes, Laurie Vismara, Carla Mercado, Annette Fitzpatrick, Lauren Elder, Jessica Greenson, Catherine Lord, Jeffrey Munson, Jamie Winter, Gregory Young, Geraldine Dawson, Sally Rogers

Abstract

This study investigated the impact of a parent-coaching intervention based on the Early Start Denver Model (P-ESDM) on parenting-related stress and sense of competence. This was part of a multisite, randomized trial comparing P-ESDM (n = 49) with community intervention (n = 49) for children aged 12 and 24 months. The P-ESDM group reported no increase in parenting stress, whereas the Community group experienced an increase over the same 3-month period. Parental sense of competence did not differ. Number of negative life events was a significant predictor of parenting stress and sense of competence across both groups. This suggests that a parent-coaching intervention may help maintain parental adjustment directly after a child is diagnosed with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014 Naar de uitgave