Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2008 | Original Article | Uitgave 3/2008

Cognitive Therapy and Research 3/2008

The Impact of Intensive Mindfulness Training on Attentional Control, Cognitive Style, and Affect

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 3/2008
Auteurs:
Richard Chambers, Barbara Chuen Yee Lo, Nicholas B. Allen

Abstract

To evaluate the impact of an intensive period of mindfulness meditation training on cognitive and affective function, a non-clinical group of 20 novice meditators were tested before and after participation in a 10-day intensive mindfulness meditation retreat. They were evaluated with self-report scales measuring mindfulness, rumination and affect, as well as performance tasks assessing working memory, sustained attention, and attention switching. Results indicated that those completing the mindfulness training demonstrated significant improvements in self-reported mindfulness, depressive symptoms, rumination, and performance measures of working memory and sustained attention, relative to a comparison group who did not undergo any meditation training. This study suggests future directions for the elucidation of the critical processes that underlie the therapeutic benefits of mindfulness-based interventions.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2008

Cognitive Therapy and Research 3/2008 Naar de uitgave