Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-10-2016 | Original Paper | Uitgave 2/2017

Journal of Child and Family Studies 2/2017

The Impact of Home Literacy and Family Factors on Screen Media Use Among Dutch Preteens

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 2/2017
Auteurs:
Elisabeth Duursma, Anna Meijer, Kees de Bot

Abstract

This study examined preteens’ screen media use and potential differences in media use by child and family demographics among 1464 Dutch preteens. The results demonstrated that watching TV is still a very popular activity among children. However, other electronic media are also popular within this age group as 72 % of preteens had a cellphone. Children who spoke a language other than Dutch and whose parents were born abroad were heavier media users. Children with more books in the home and who read more frequently tended to be lighter media users. Boys spent more time on screen media than girls and were more likely to play videogames while girls preferred using social media. This study demonstrated that child and home characteristics play a significant role in children’s engagement with screen media and literacy

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Journal of Child and Family Studies 2/2017 Naar de uitgave