Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

22-06-2016 | Original Paper | Uitgave 9/2016

Journal of Child and Family Studies 9/2016

The Home Environments of Adolescents Whose Parents Legally Immigrated to the United States: Findings from the New Immigrant Survey

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 9/2016
Auteurs:
Robert H. Bradley, Amy L. Pennar, Jennifer Glick

Abstract

Adolescent well-being depends on the quality of their experiences at home. Data from the New Immigrant Survey were used to describe the home environments of 982 children ages 10–17 whose parents legally immigrated to the United States. Thirty-four indicators of home conditions were clustered into 5 domains: (1) discipline and socio-emotional support, (2) learning materials, (3) enriching experiences, (4) family activities, and (5) expectations. Results revealed variation in how frequently adolescents experienced each home environmental condition. As expected, there were differences in the likelihood an adolescent would have most—but not all—experiences connected with home life based on parents’ level of education. The home experiences documented for children of recent legal immigrants were similar to those documented for children of native-born families in other studies.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2016

Journal of Child and Family Studies 9/2016 Naar de uitgave