Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2014 | Original Paper | Uitgave 7/2014

Journal of Child and Family Studies 7/2014

The “Hidden” Technology of Effective Parent Consultation: A Guided Participation Model for Promoting Change in Families

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 7/2014
Auteurs:
Matthew R. Sanders, Kylie Burke

Abstract

Parenting interventions based on social learning principles are amongst the most effective interventions available to prevent and manage social, emotional and behavioral problems in children and adolescents. The most successful programs employ active skills training methods (modeling, rehearsal, practice, feedback and homework) to teach new parenting skills. However, effective parent consultation also involves a broader range of interpersonal and process skills such as building a collaborative relationship, facilitating parent receptivity to new ideas or skills, managing within session resistance, and important micro skills associated with clinical tasks such as promoting parents self-regulation, independent problem solving and autonomy. This paper aims to articulate the “hidden” technology of effective parent consultation and identify implications for research on mechanisms of change in parenting interventions and practitioner training.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2014

Journal of Child and Family Studies 7/2014 Naar de uitgave