Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-11-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018

The Glasgow Sensory Questionnaire: Validation of a French Language Version and Refinement of Sensory Profiles of People with High Autism-Spectrum Quotient

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Laurie-Anne Sapey-Triomphe, Annie Moulin, Sandrine Sonié, Christina Schmitz
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-017-3422-8) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Sensory sensitivity peculiarities represent an important characteristic of Autism Spectrum Disorders (ASD). We first validated a French language version of the Glasgow Sensory Questionnaire (GSQ) (Robertson and Simmons in J Autism Dev Disord 43(4):775–784, 2013). The GSQ score was strongly positively correlated with the Autism-Spectrum Quotient (AQ) (r = 0.81, p < 10−6, n = 245). We further examined sensory profiles of groups with high versus low AQ. The high AQ group scored higher at the GSQ than the low AQ group for every sensory modality. Moreover, the high AQ group showed greater consistency in their patterns of hypersensitivity and hyposensitivity between sensory modalities, and stronger correlations between hyper and hyposensitivity. Results are discussed in the context of theories accounting for atypical sensory perception in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018 Naar de uitgave