Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-10-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

The Generality of Interview-Informed Functional Analyses: Systematic Replications in School and Home

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Joana L. Santiago, Gregory P. Hanley, Keira Moore, C. Sandy Jin

Abstract

Behavioral interventions preceded by a functional analysis have been proven efficacious in treating severe problem behavior associated with autism. There is, however, a lack of research showing socially validated outcomes when assessment and treatment procedures are conducted by ecologically relevant individuals in typical settings. In this study, interview-informed functional analyses and skill-based treatments (Hanley et al. in J Appl Behav Anal 47:16–36, 2014) were applied by a teacher and home-based provider in the classroom and home of two children with autism. The function-based treatments resulted in socially validated reductions in severe problem behavior (self-injury, aggression, property destruction). Furthermore, skills lacking in baseline—functional communication, denial and delay tolerance, and compliance with adult instructions—occurred with regularity following intervention. The generality and costs of the process are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave