Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2013 | Original Article | Uitgave 1/2013

Cognitive Therapy and Research 1/2013

The Factor Structure and Concurrent Validity of the Early Maladaptive Schema Questionnaire: Research Version

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 1/2013
Auteurs:
Douglas B. Samuel, Samuel A. Ball

Abstract

Early maladaptive schemas are stable, negative beliefs about oneself, others, or the environment that are formed early in life and subsequently organize an individual’s experiences and behaviors. We evaluated the factor structure and validity of the self-report Early Maladaptive Schema Questionnaire—Research version (EMSQ-R) that assesses 15 maladaptive schema identified by Young (1991) within a sample of 908 individuals in treatment for substance use and personality pathology. We first employed confirmatory factor analytic techniques and found the data fit this expected model poorly. We then utilized exploratory factor analysis to examine the hierarchical structure of the EMSQ-R and then tested its concurrent validity using available chart data and another self-report questionnaire. In contrast with previous research, we concluded that the schemas do not have a replicable lower-order structure. However, we did retain a four-factor solution for the scales that demonstrated significant correlations with expected variables and provided partial support for the higher-order structure of EMSQ-R.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2013

Cognitive Therapy and Research 1/2013 Naar de uitgave