Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-02-2019 | Original Paper | Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019

The Experiences of College Students on the Autism Spectrum: A Comparison to Their Neurotypical Peers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2019
Auteurs:
Jane D. McLeod, Emily Meanwell, Amelia Hawbaker
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study describes the academic, social, and health experiences of college students on the autism spectrum as they compare to students with other disabilities and their non-disabled, neurotypical peers. Data were from an online survey of college students at 14 public institutions (N = 3073). There were few significant differences between students on the spectrum and students with other disabilities. Both groups of students reported significantly worse outcomes than neurotypical students on academic performance, social relationships and bullying, and physical and mental health. The findings suggest that some of the challenges students on the spectrum face in college result from the stigma and social rejection associated with disability rather than from the unique characteristics of autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019 Naar de uitgave