Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2008 | Original Article | Uitgave 1/2008

Cognitive Therapy and Research 1/2008

The Efficacy of Problem-Focused and Emotional Approach Interventions Varies as a Function of Emotional Processing Style

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 1/2008
Auteurs:
John P. Baker, Howard Berenbaum

Abstract

This study examined whether individual differences in emotional processing style (e.g., attention to and clarity of emotions) moderated the effectiveness of emotional approach and problem-focused interventions. Forty-one college freshmen were randomly assigned to one of two adjustment-to-college interventions: (a) an emotional approach intervention in which participants described their feelings, the sources of these feelings, and were provided with feedback about their feelings; or (b) a problem-focused intervention in which participants discussed how to solve their problems. Positive affect, negative affect, and anhedonic depression were measured before the intervention and 2 weeks subsequent to the intervention. Dimensions of emotional processing style were assessed using self-report. Participants low in attention to emotions benefited more from the emotional approach intervention, whereas those high in attention benefited more from the problem-focused intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2008

Cognitive Therapy and Research 1/2008 Naar de uitgave