Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2007 | Original Paper | Uitgave 4/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2007

The Effects of PECS Teaching to Phase III on the Communicative Interactions between Children with Autism and their Teachers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2007
Auteurs:
Deborah Carr, Janet Felce

Abstract

The study investigated the impact of mastery of the Picture Exchange Communication System (PECS) to Phase III, on the communications of children with autism. Children aged between 3 and 7 years, formed a PECS intervention group and a non-intervention control group. The intervention group received 15 h of PECS teaching over 5 weeks. Three 2-h classroom observations recorded communications between the children and their teachers. These occurred: 6 weeks before teaching; during the week immediately prior to teaching; during the week immediately following teaching. For the control group, two 2-h observations were separated by a 5-week interval without PECS teaching. Communicative initiations and dyadic interactions increased significantly between the children and teachers in the PECS group but not for the control group.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2007 Naar de uitgave