Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Child and Family Studies 5/2017

The Effects of Helicopter Parenting on Academic Motivation

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Holly H. Schiffrin, Miriam Liss

Abstract

There is a growing concern that overinvolved, helicopter parenting may have negative consequences for college students’ well-being and academic achievement. The goal of this study was to examine the effects of helicopter parenting on constructs related to academic achievement and success such as motivation for learning, perfectionism, and entitlement. Survey data are presented from 192 college students and their mothers (N = 121). Children’s report of maternal helicopter parenting was related to extrinsic motivation to learn, perfectionistic discrepancy, and avoidance goals for learning, which have been associated with lower academic performance in prior research. Mother’s report of helicopter parenting was related to children’s sense of entitlement. This study suggests that helicopter parenting is related to maladaptive academic motivations that may have negative implications for academic achievement.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Child and Family Studies 5/2017Naar de uitgave