Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-09-2019 | Original Paper | Uitgave 12/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2019

The Effects of a Technology-Based Self-monitoring Intervention on On-Task, Disruptive, and Task-Completion Behaviors for Adolescents with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2019
Auteurs:
Raia Rosenbloom, Howard P. Wills, Rose Mason, Jonathan M. Huffman, Benjamin A. Mason
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Individuals with autism spectrum disorders (ASD) often present with difficulty in sustaining engagement, attention, and have disruptive behavior in classroom settings. Without appropriate intervention, these challenging behaviors often persist and negatively impact educational outcomes. Self-monitoring is a well-supported evidence-based practice for addressing challenging behaviors and improving pro-social behaviors for individuals with ASD. Self-monitoring procedures utilizing a handheld computer-based technology is an unobtrusive and innovative way of implementing the intervention. A withdrawal design was employed to assess the effectiveness of a technologically-delivered self-monitoring intervention (I-Connect) in improving on-task and task completion behaviors and decreasing disruptive behavior with four adolescents with ASD. Results demonstrated improvements in on-task and task completion behaviors across all four participants and disruptive behavior improved for two participants.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2019 Naar de uitgave