Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

05-06-2018 | Original Paper | Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018

The Effects of a Shared Reading Intervention on Narrative Story Comprehension and Task Engagement of Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2018
Auteurs:
So Yeon Kim, Mandy Rispoli, Catharine Lory, Emily Gregori, Matthew T. Brodhead

Abstract

The purpose of this study was to investigate the effects of a shared reading intervention on narrative story comprehension and task engagement of students with autism spectrum disorder (ASD). A single-case multiple baseline design was used, and three elementary-aged students with ASD participated in this study. The shared reading intervention included before, during, and after reading strategies (i.e., topic anticipation, dynamic reading, story retelling). Results of this study indicated that all participants demonstrated noticeable improvements in reading comprehension. Despite the longer duration of intervention sessions as compared to baseline sessions, participants showed similar or better task engagement with intervention. Improved reading outcomes were maintained at follow up for all participants. Implications for practical implementation and future research were discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2018 Naar de uitgave