Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2008 | Original Paper | Uitgave 9/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2008

The Effectiveness of Social Stories on Decreasing Disruptive Behaviors of Children with Autism: Three Case Studies

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2008
Auteur:
Selda Ozdemir

Abstract

The purpose of this study was to determine the effectiveness of social stories on decreasing the disruptive behaviors of children with autism. Social stories were created for three participants, ages 7 and 9, to decrease three target disruptive behaviors, using a loud voice in class, chair tipping, and cutting in lunch line. Using a multiple-baseline across participants design, social stories were implemented, and direct observations of participants’ target behaviors were conducted three times per week. The present study findings suggest that the use of properly constructed social stories without additional behavioral management interventions may be effective in decreasing the disruptive behaviors of children with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2008 Naar de uitgave