Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2009 | Original Paper | Uitgave 9/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2009

The Effect of Therapeutic Horseback Riding on Social Functioning in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2009
Auteurs:
Margaret M. Bass, Catherine A. Duchowny, Maria M. Llabre

Abstract

This study evaluated the effects of therapeutic horseback riding on social functioning in children with autism. We hypothesized that participants in the experimental condition (n = 19), compared to those on the wait-list control (n = 15), would demonstrate significant improvement in social functioning following a 12-weeks horseback riding intervention. Autistic children exposed to therapeutic horseback riding exhibited greater sensory seeking, sensory sensitivity, social motivation, and less inattention, distractibility, and sedentary behaviors. The results provide evidence that therapeutic horseback riding may be a viable therapeutic option in treating children with autism spectrum disorders.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2009 Naar de uitgave