Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-11-2015 | Original Paper | Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016

The Effect of Karate Techniques Training on Communication Deficit of Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2016
Auteurs:
Fatimah Bahrami, Ahmadreza Movahedi, Sayed Mohammad Marandi, Carl Sorensen
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-015-2643-y) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

This investigation examined the long term effect of Karate techniques training on communication of children with autism spectrum disorders (ASD). Thirty school aged children with ASD were randomly assigned to an exercise (n = 15) or a control group (n = 15). Participants in the exercise group were engaged in 14 weeks of Karate techniques training. Communication deficit at baseline, post-intervention (week 14), and at 1 month follow up were evaluated. Exercise group showed significant reduction in communication deficit compared to control group. Moreover, reduction in communication deficit in the exercise group at one month follow up remained unchanged compared to post-intervention time. We concluded that teaching Karate techniques to children with ASD leads to significant reduction in their communication deficit.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (AVI 15454 kb)
10803_2015_2643_MOESM1_ESM.avi
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2016 Naar de uitgave