Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2006 | Uitgave 4/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2006

The Effect of Coloured Overlays on Reading Ability in Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2006
Auteurs:
Amanda K. Ludlow, Arnold J. Wilkins, Pam Heaton

Abstract

Abnormalities of colour perception in children with autistic spectrum disorders have been widely reported anecdotally. However, there is little empirical data linking difficulties in colour perception with academic achievement. The Wilkins Rate of Reading Test was administered with and without Intuitive Coloured Overlays to 19 children with autistic spectrum disorders and to the same number of controls individually matched for age and intelligence. Findings showed that 15 out of 19 (79%) children with autism showed an improvement of at least 5% in reading speed when using a coloured overlay. In contrast only 3 of 19 (16%) control group children showed such an improvement. The findings suggest that coloured overlays may provide a useful support for reading for children with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2006 Naar de uitgave

EditorialNotes

Editorial Preface