Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2012 | Original Paper | Uitgave 2/2012

Mindfulness 2/2012

The Disciplined Mind: Associations Between the Kentucky Inventory of Mindfulness Skills and Attention Control

Tijdschrift:
Mindfulness > Uitgave 2/2012
Auteurs:
Brian M. Galla, T. Sigi Hale, Anshu Shrestha, Sandra K. Loo, Susan L. Smalley

Abstract

In an attempt to replicate and clarify previous research, we examined the associations between the Kentucky Inventory of Mindfulness Skills (KIMS) and measures of sustained (Continuous Performance Test; CPT) and executive (Stroop) attention in a community sample of adults (n = 106). After controlling for age, gender, education, socio-economic status, IQ, and depression and anxiety, analyses indicated that the KIMS-Observe scale predicted enhanced Stroop performance and reduced variability in attentional processing on the CPT. Post hoc analyses also provided evidence that the associative strength between KIMS-Observe and reduced CPT reaction time variability increased as a function of task block, suggestive of a protective effect against attentional lapses due to prolonged exposure to the CPT. While the present study failed to replicate previously reported associations between KIMS and attentional functioning, the consistency of current findings to conceptualizations of mindfulness suggests that KIMS-Observe taps important attentional processes thought to underlie mindfulness.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2012

Mindfulness 2/2012 Naar de uitgave

Mindfulness in Practice

Friendliness to the Self