Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2008 | Original Paper | Uitgave 10/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2008

The Classroom Observation Schedule to Measure Intentional Communication (COSMIC): An Observational Measure of the Intentional Communication of Children with Autism in an Unstructured Classroom Setting

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2008
Auteurs:
Greg Pasco, Rosanna K. Gordon, Patricia Howlin, Tony Charman

Abstract

The Classroom Observation Schedule to Measure Intentional Communication (COSMIC) was devised to provide ecologically valid outcome measures for a communication-focused intervention trial. Ninety-one children with autism spectrum disorder aged 6 years 10 months (SD 16 months) were videoed during their everyday snack, teaching and free play activities. Inter-rater reliability was high and relevant items showed significant associations with comparable items from concurrent Autism Diagnostic Observation Schedule—Generic (Lord et al. 2000, J Autism Dev Disord 30(3):205–223) assessments. In a subsample of 28 children initial differences in rates of initiations, initiated speech/vocalisation and commenting were predictive of language and communication competence 15 months later. Results suggest that the use of observational measures of intentional communication in natural settings is a valuable assessment strategy for research and clinical practice.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2008 Naar de uitgave