Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2013 | Original Paper | Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013

The Association Between Therapeutic Horseback Riding and the Social Communication and Sensory Reactions of Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2013
Auteurs:
Sandra C. Ward, Kelly Whalon, Katrina Rusnak, Kimberly Wendell, Nancy Paschall

Abstract

This study investigated the association between therapeutic riding (TR) and the social communication and sensory processing skills of 21 elementary students with autism attending TR as part of a school group. An interrupted treatment design was employed to determine whether children were able to maintain treatment effects following the removal of TR. Teacher ratings indicated that participating children with autism significantly increased their social interaction, improved their sensory processing, and decreased the severity of symptoms associated with autism spectrum disorders following TR. Gains were not maintained consistently after two 6-week breaks from TR, but were recovered once TR was reinstated. Potential explanations regarding the benefits of TR are discussed, and suggestions for future research provided.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013 Naar de uitgave