Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2007 | Original Paper | Uitgave 6/2007

Journal of Youth and Adolescence 6/2007

The Adolescent Self-Regulatory Inventory: The Development and Validation of a Questionnaire of Short-Term and Long-Term Self-Regulation

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 6/2007
Auteur:
Kristin L. Moilanen
Belangrijke opmerkingen
Research interests: self-regulation, social relationships, adolescent sexuality and psychological adjustment.

Abstract

This manuscript presents a study in which the factor structure and validity of the Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) were examined. The ASRI is a theoretically-based questionnaire that taps two temporal aspects of self-regulation (regulation in the short- and long-term). 169 students in the 6th, 8th, and 10th grades of a small, Midwestern school district completed self-report questionnaires focused on self-regulation, parenting behaviors, and psychological adjustment. 80 parents also participated. Confirmatory factor analyses demonstrated that the internal consistency of the long-term and short-term factors was satisfactory. Requirements for concurrent and construct validity were met. The ASRI also demonstrated incremental validity, as the inclusion of the long-term factor with a comparison questionnaire significantly increased the proportion of explained variance in adolescent-reported parental warmth, externalizing, and prosocial behavior. The ASRI has the potential to move research on self-regulation in adolescence in a viable new direction.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2007

Journal of Youth and Adolescence 6/2007 Naar de uitgave