Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind en adolescent 4/2018

19-10-2018 | Opmerkelijk

Terugdringen van pesten op school: wat kan de leerkracht doen?

Auteur: Isabel M. ten Bokkel, Msc

Gepubliceerd in: Kind en adolescent | Uitgave 4/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Wat als het erger wordt wanneer ik ga klikken bij de meester?
Literatuur
go back to reference Deboes, T. (2014). Het grote pestonderzoek. KLASSE, 242, 10–17. Deboes, T. (2014). Het grote pestonderzoek. KLASSE, 242, 10–17.
go back to reference Deboutte, G. (2017). Pesten en cyberpesten in het onderwijs: praktijk en beleid voor een veilige leeromgeving. Kalmthout: Pelckmans Pro. Deboutte, G. (2017). Pesten en cyberpesten in het onderwijs: praktijk en beleid voor een veilige leeromgeving. Kalmthout: Pelckmans Pro.
go back to reference Veenstra, R. (2014). Signaleren en tegengaan van pesten: het KiVa antipestprogramma. Eindrapportage voor Onderwijs Bewijs. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen. Veenstra, R. (2014). Signaleren en tegengaan van pesten: het KiVa antipestprogramma. Eindrapportage voor Onderwijs Bewijs. Groningen: Rijksuniversiteit Groningen.
go back to reference Veenstra, R., Lindenberg, S., Huitsing, G., Sainio, M., & Salmivalli, C. (2014). The role of teachers in bullying: the relation between antibullying attitudes, efficacy, and efforts to reduce bullying. Journal of Educational Psychology, 106, 1135–1143. https://doi.org/10.1037/a0036110.CrossRef Veenstra, R., Lindenberg, S., Huitsing, G., Sainio, M., & Salmivalli, C. (2014). The role of teachers in bullying: the relation between antibullying attitudes, efficacy, and efforts to reduce bullying. Journal of Educational Psychology, 106, 1135–1143. https://​doi.​org/​10.​1037/​a0036110.CrossRef
Metagegevens
Titel
Terugdringen van pesten op school: wat kan de leerkracht doen?
Auteur
Isabel M. ten Bokkel, Msc
Publicatiedatum
19-10-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind en adolescent / Uitgave 4/2018
Print ISSN: 0167-2436
Elektronisch ISSN: 1876-5998
DOI
https://doi.org/10.1007/s12453-018-00191-3

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Kind en adolescent 4/2018 Naar de uitgave

Opmerkelijk

Medicalisering