Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 12/2015

01-12-2015 | Journaal

Telefoon!

Auteur: Jurgen Damen

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 12/2015

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Hoe vaak gebeurt het niet dat tijdens het spreekuur de telefoon gaat? Hoogst vervelend, maar beïnvloedt zo’n interruptie ook het consult? De verassende uitkomst is dat patiënten de onderbreking over het algemeen minder storend vinden dan artsen en praktijkverpleegkundigen zelf. Het zijn dan ook met name de zorgverleners die zich realiseren dat een onderbreking kan leiden tot medische fouten.
Literatuur
1.
go back to reference Koong AYL, et al. When the phone rings - factors influencing its impact on the experience of patients and healthcare workers during primary care consultation: a qualitative study. BMC Fam Pract 2015;16:114. CrossRef Koong AYL, et al. When the phone rings - factors influencing its impact on the experience of patients and healthcare workers during primary care consultation: a qualitative study. BMC Fam Pract 2015;16:114. CrossRef
Metagegevens
Titel
Telefoon!
Auteur
Jurgen Damen
Publicatiedatum
01-12-2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 12/2015
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/s12445-015-0334-8