Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 5/2021

30-03-2021 | Onderzoek

Telefonische triage bij acute thoracale klachten

Auteurs: Loes Wouters, Dorien Zwart, Daphne Erkelens, Marlies Huijsmans, Arno Hoes, Roger Damoiseaux, F. H. Rutten, E. de Groot

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 5/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Sinds 2011 gebruiken veel huisartsenposten de Nederlandse Triage Standaard (NTS) als beslishulp voor telefonische triage. Doordat het verhaal van de patiënt vaak niet in de starre structuur van de NTS te passen is, merken triagisten dat de NTS hun besluitvorming niet altijd optimaal ondersteunt. Willen we de triage verbeteren, dan zullen we meer inzicht moeten krijgen in het redeneren van triagisten en de manier waarop ze de NTS gebruiken.
Metagegevens
Titel
Telefonische triage bij acute thoracale klachten
Auteurs
Loes Wouters
Dorien Zwart
Daphne Erkelens
Marlies Huijsmans
Arno Hoes
Roger Damoiseaux
F. H. Rutten
E. de Groot
Publicatiedatum
30-03-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 5/2021
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/s12445-021-1108-0

Andere artikelen Uitgave 5/2021

Huisarts en wetenschap 5/2021 Naar de uitgave

Redactioneel

Testje doen?