Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

11. Teksten schrijven

Auteur : Ellen Meijer

Gepubliceerd in: Handboek online hulpverlening

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

Hoe mooi het ontwerp van een website ook is, de bezoeker komt uiteindelijk voor de inhoud. Inhoud kan in vele vormen worden aangeboden, waarin tekst nog steeds de belangrijkste rol speelt. De kwaliteit van een tekst bepaalt of hij wordt gelezen, en dus of een online interventie gebruikt wordt of niet. Daarbij lezen mensen op een scherm vaak vluchtig: ze scannen of de site biedt wat ze zoeken en klikken verder, of weg. Dit geldt des te meer nu mensen steeds vaker websites bezoeken vanaf mobiele apparaten. Ze schenken niet altijd hun volledige aandacht aan de website. Bandbreedte, schermruimte en geduld zijn beperkt. Zappend leesgedrag stelt hoge eisen aan de teksten. Ze moeten behalve kort ook kernachtig en aantrekkelijk zijn, en afgestemd op de doelgroep. Dit hoofdstuk gaat in op vragen als: wie is je doelgroep, hoe schrijf je een webtekst en hoe zorg je dat bezoekers hun weg vinden op de site?
Metagegevens
Titel
Teksten schrijven
Auteur
Ellen Meijer
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0375-5_11