Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

02-02-2019 | Letter to the Editor | Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019

Teaching Robotics Coding to a Student with ASD and Severe Problem Behavior

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2019
Auteurs:
Victoria F. Knight, John Wright, Andrea DeFreese
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Research on teaching STEM, especially in the areas of teaching coding for students with ASD, is lacking. The purpose of the current study was to evaluate the effects of using model-lead-test to teach an elementary-aged student with ASD and severe problem behavior the following dependent variables: (a) calibrating the robot; (b) drawing tracks for the robot to follow; and (c) creating a code (e.g., to make the robot move quickly). Results of the multiple probe across skills design demonstrate a functional relation between the model-lead-test strategy and the acquisition of all of the skills. Further, he generalized the coding skill to novel codes, and maintained the skills over time. Implications, study limitations, and recommendations for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019 Naar de uitgave