Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2006 | Uitgave 4/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2006

Teaching Reciprocal Imitation Skills to Young Children with Autism Using a Naturalistic Behavioral Approach: Effects on Language, Pretend Play, and Joint Attention

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2006
Auteurs:
Brooke Ingersoll, Laura Schreibman

Abstract

Children with autism exhibit significant deficits in imitation skills which impede the acquisition of more complex behaviors and socialization, and are thus an important focus of early intervention programs for children with autism. This study used a multiple-baseline design across five young children with autism to assess the benefit of a naturalistic behavioral technique for teaching object imitation. Participants increased their imitation skills and generalized these skills to novel environments. In addition, participants exhibited increases in other social-communicative behaviors, including language, pretend play, and joint attention. These results provide support for the effectiveness of a naturalistic behavioral intervention for teaching imitation and offer a new and potentially important treatment option for young children who exhibit deficits in social-communicative behaviors.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2006 Naar de uitgave