Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-07-2017 | Original Paper | Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017

Teaching Reading Comprehension Skills to a Child with Autism Using Behaviour Skills Training

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2017
Auteurs:
Binita D. Singh, Dennis W. Moore, Brett E. Furlonger, Angelika Anderson, Margherita L. Busacca, Derek L. English

Abstract

A multiple probe design across skills was used to examine the effects of behaviour skills training (BST) on teaching four reading comprehension skills (predicting, questioning, clarifying, and summarizing) to a 7th grade student with autism. Following baseline, the student received 12 sessions of BST during which each skill was taught to criterion. At each session, data was also collected on the accuracy of oral responses to 10 comprehension questions. BST was associated with clear gains in the participant’s performance on each comprehension skill, along with concomitant gains in reading comprehension both on the daily probes and a standardized measure. Skills maintained at follow-up support the conclusion that BST was effective in improving the comprehension skills of a child with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017 Naar de uitgave