Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-05-2017 | Original Paper | Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017

Teaching Functional Play Skills to a Young Child with Autism Spectrum Disorder through Video Self-Modeling

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2017
Auteurs:
Sharon Y. Lee, Ya-yu Lo, Yafen Lo

Abstract

The researchers used a single-case, multiple probe design across three sets of toys (i.e., farm toy, doctor’s clinic toy, and rescue toy) to examine the effects of video self-modeling (VSM) on the functional play skills of a 5-year-old child with autism spectrum disorder. The findings showed a functional relation between VSM and increased percentages of functional play actions across the toy sets. The participant’s percentages of the targeted functional play skills for the intervention toys remained high 1 week and 2 weeks after the intervention ceased. Additionally, preliminary generalization results showed slight improvement in the percentages of functional play actions with the generalization toys that were not directly taught. Limitations, practical implications, and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2017 Naar de uitgave