Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2010 | Original paper | Uitgave 12/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2010

Teaching Emotion Recognition Skills to Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2010
Auteurs:
Christian Ryan, Caitríona Ní Charragáin

Abstract

Autism is associated with difficulty interacting with others and an impaired ability to recognize facial expressions of emotion. Previous teaching programmes have not addressed weak central coherence. Emotion recognition training focused on components of facial expressions. The training was administered in small groups ranging from 4 to 7 children. Improvements were significantly better for the training group (n = 20, mean age 9 years, 3 months) than a waiting list control group (n = 10, mean age 10 years, 7 months). Pre and post measures revealed an effect size of the training of Cohen’s d = 1.42. The impact of the training was highly significant. There was evidence of some generalisation of the emotion recognition and improvements at follow-up.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2010 Naar de uitgave