Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2005 | Uitgave 6/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2005

Teaching Children with Autism when Reward is Delayed. The Effects of Two Kinds of Marking Stimuli

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2005
Auteurs:
Corinna F. Grindle, Bob Remington
Three children with autism were taught to identify pictures of emotions in response to their spoken names. Their speed of acquisition was compared using a within-child alternating treatments design across three teaching conditions, each involving a 5 second delay to reinforcement. In the marked-before condition, an instruction encouraged the children to visually orient to the cards before they made their choice response; in the marked-after condition, an attention-eliciting verbal cue (e.g., “Look!”) was delivered after both correct and incorrect responses; in the delay condition, these marking cues were omitted. Performance in the no-cue control was inferior to both the marked-before and marked-after conditions, but the difference between the latter two conditions was not significant.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2005

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2005 Naar de uitgave

OriginalPaper

Announcements

OriginalPaper

Acknowledgement