Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-04-2016 | Uitgave 3/2016

Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 3/2016

Teacher Beliefs and Stress

Tijdschrift:
Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy > Uitgave 3/2016
Auteur:
Michael E. Bernard

Abstract

The first of two studies provided validity data on the Teacher Irrational Belief Scale that measures a set of beliefs of teachers previous research has found to be associated with teacher stress. Employing a sample of 850 primary and secondary teachers in Australia, an exploratory factor analysis resulted in four distinct factors: Self-downing, Authoritarianism, Demands for Justice, and Low Frustration Tolerance. These four sub-scales demonstrated adequate internal reliability and correlated with self-ratings of stress occasioned by different teaching stressors. In a second study, 140 teachers and 26 teachers retired from teaching because of stress completed the Teacher Irrational Belief Scale and a measure of teacher stress. Teachers retired from teaching due to stress scored higher on sub-scales of Self-downing and Low Frustration Tolerance than teachers still teaching. These results are discussed in terms of Ellis’ theory of REBT and implications for consultants and teacher educators offering stress management programs and support for teachers.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2016

Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy 3/2016 Naar de uitgave