Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Management Kinderopvang 4/2022

01-08-2022 | Artikel

'Te vroeg schools leren is schadelijk'

Auteur: Lillian Roos

Gepubliceerd in: Management Kinderopvang | Uitgave 4/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Leer- en gedragsproblemen zijn er in overvloed in het basisonderwijs vanaf groep 3. De opvang en kleuterschool kunnen een sleutelrol spelen, maar niet door het steeds vroeger trainen van schoolse vaardigheden. Guy Stevens luidt - met een hoop wetenschappers en experts - de noodklok: 'We moeten de ontwikkeling van het jonge kind niet versnellen, maar ze juist meer tijd geven voor een optimale ontwikkeling.' …
Metagegevens
Titel
'Te vroeg schools leren is schadelijk'
Auteur
Lillian Roos
Publicatiedatum
01-08-2022
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Management Kinderopvang / Uitgave 4/2022
Print ISSN: 1382-4406
Elektronisch ISSN: 2468-1385
DOI
https://doi.org/10.1007/s41190-022-1078-x

Andere artikelen Uitgave 4/2022

Management Kinderopvang 4/2022 Naar de uitgave

Editorial

Saai

Uit de ivoren toren

Halveer de kinderarmoede

Gesignaleerd

Gesignaleerd