Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2010 | Original Paper | Uitgave 6/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2010

Task Engagement and Escape Maintained Challenging Behavior: Differential Effects of General and Explicit Cues When Implementing a Signaled Delay in the Delivery of Reinforcement

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2010
Auteurs:
Joe Reichle, LeAnne Johnson, Emily Monn, Michael Harris

Abstract

This study was designed to evaluate the effects of explicit and general delay cues when implementing a tolerance for a delay in the delivery of a reinforcement procedure to increase task engagement and decrease escape maintained challenging behavior. Two preschool children with autism participated in an alternating treatments design with changing criterions for task engagement. For both children, descriptive and experimental analyses verified that the challenging behavior functioned to escape instructional task demands. Subsequently, two types of tasks were identified for each participant with assignment to either the explicit or general cue procedures. Both participants demonstrated increased task engagement with concurrent decreases in challenging behavior with both types of delay cues, though rate of successful work unit completion advanced more quickly with explicit delay cues.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2010 Naar de uitgave