Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

29-03-2019 | Original Paper | Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019

Targeting IEP Social Goals for Children with Autism in an Inclusive Summer Camp

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2019
Auteurs:
Lynn Kern Koegel, Lindsay B. Glugatch, Robert L. Koegel, Fernanda A. Castellon
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Children with autism spectrum disorder demonstrate challenges in socialization that can interfere with their participation in common childhood activities and can persist or worsen if not addressed. The purpose of this study was to assess whether individualized education program (IEP) social goals could be targeted by a supervised paraprofessional during a short-term inclusive summer camp program. Data were collected using a concurrent multiple baseline design across four children. Results showed that following a 2-week summer camp program all participants made social improvements, reaching their year-long IEP goals, that maintained at follow-up in natural environments. Further, the paraprofessionals reached fidelity of implementation. Findings are discussed in terms of the value and feasibility of providing social interventions in inclusive summer camps.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2019 Naar de uitgave