Skip to main content
main-content
Top

25-06-2019 | Tandheelkunde | Nieuws

Tandarts krijgt 8,8 van patiënt voor vakkundigheid


Nederlanders zijn erg tevreden over hun tandarts. Die krijgt van zijn patiënten gemiddeld een 8,8 voor de vakkundigheid. Ook de persoonlijke aandacht van de tandarts tijdens de behandeling en de behandeling zelf worden met datzelfde cijfer hoog gewaardeerd. Dat blijkt uit gegevens van klanttevredenheidstool Patiëntenvertellen.

In totaal namen tussen 2013 en 2018 bijna 71.000 patiënten deel aan een enquête. Zij kregen die van hun tandarts naar aanleiding van een periodieke controle of behandeling. Het hoogste cijfer geven de deelnemers voor de bejegening door hun tandarts, een 8,9. Hetzelfde geldt voor de hygiëne tijdens de behandeling. De uitleg over de behandeling krijgt een 8,5. De informatie over de kosten wordt met een 7,7 gewaardeerd.

Patiëntenvertellen is voortgekomen uit de vroegere patiëntenenquête van de KNMT, de beroepsorganisatie van tandartsen, orthodontisten en kaakchirurgen. Klantenvertellen biedt deze vragenlijst nu met goedkeuring van de KNMT aan tandartsen aan om klanttevredenheid te meten. Patiëntenvertellen is erkend door het Kwaliteitsregister Tandartsen (KRT).

De KNMT ziet Patiëntenvertellen als een manier voor tandartsen om kennis te nemen van de ervaringen van hun patiënten en de kwaliteit van hun zorg waar mogelijk te verbeteren.

Ga voor meer informatie naar het hele onderzoek >>

Bron: KNMT
Beeld: © yoh4nn / Getty Images / iStock

Onze productaanbevelingen

BSL Tandarts Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing, zoals e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Beeldrechten