Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-07-2018 | Review Paper | Uitgave 11/2018

Journal of Child and Family Studies 11/2018

Systemic Barriers to Family Involvement in Transition Planning for Youth with Disabilities: A Qualitative Metasynthesis

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Kara A. Hirano, Dawn Rowe, Lauren Lindstrom, Paula Chan

Abstract

Family involvement is particularly important to the postschool success of young adults with disabilities who typically experience fewer education and employment opportunities after leaving high school than their same age peers without disabilities. Despite mandates for family involvement, school-home partnerships remain elusive, particularly for low-income and culturally and linguistically diverse families. This metasynthesis of findings from 22 qualitative studies examines family perceptions of barriers to transition from school to adulthood and involvement in transition planning. This metasynthesis adds to the literature on family involvement in special education by utilizing Bourdeuian social reproduction theory and Bronfenbrenner's ecological systems theory to frame the discussion and inform recommendations for research and practice that focus on schools and adult service systems rather than deficiencies in families.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Child and Family Studies 11/2018 Naar de uitgave