Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2014 | Original Paper | Uitgave 10/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2014

Systematic Review of Articles Describing Experience and Supports of Individuals with Autism Enrolled in College and University Programs

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2014
Auteurs:
Nicholas W. Gelbar, Isaac Smith, Brian Reichow

Abstract

The increase in the number of higher-functioning individuals with autism spectrum disorders (ASD) is likely to lead to an increased interest in postsecondary opportunities including degree-granting college and university programs. To provide an understanding of the current evidence-base for supporting individuals with ASD in higher education, this article reports the results of a systematic review of the literature concerning college students with ASD. Overall, 20 articles describing 69 individuals met the inclusion criteria. This small number of articles and participants indicates the scarcity of research on this topic and only two of these studies were experimental in nature. These studies described a video-self modeling intervention and a counseling intervention respectively. Eighteen “case studies” were also present in the literature that described difficulties ranging from anxiety to housing concerns. This review deliniates the limitation of our understanding of effective college programming for individuals with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2014 Naar de uitgave