Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-11-2016 | Original Paper | Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017

Syntax and Morphology in Danish-Speaking Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2017
Auteurs:
Cecilia Brynskov, Inge-Marie Eigsti, Meta Jørgensen, Sanne Lemcke, Ocke-Schwen Bohn, Peter Krøjgaard

Abstract

The current study examined delays in syntax and morphology, and vocabulary, in autism spectrum disorder (ASD). Children ages 4–6 years with ASD (n = 21) and typical development (n = 21), matched on nonverbal mental age, completed five language tasks. The ASD group had significant delays in both syntax and morphology, and vocabulary measures, with significant within-group heterogeneity; furthermore, syntactic and morphological measures were impaired even for subgroups matched on vocabulary. Children in the ASD group without early language delay showed syntactic and morphological impairment, with intact performance on vocabulary and sentence repetition. Findings indicate that syntactic and morphological impairments are a significant concern for high-functioning children with ASD, and may be overlooked if language evaluation focuses exclusively on vocabulary.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017 Naar de uitgave