Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2007 | Original Paper | Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007

Symbolic Play in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2007
Auteurs:
Gillian C. Stanley, M. Mary Konstantareas

Abstract

The relationship between symbolic play and other domains, such as degree of autistic symptomatology, nonverbal cognitive ability, receptive language, expressive language, and social development, was investigated. The assessment files of 101 children with Autism Spectrum Disorder were studied. Nonverbal cognitive ability and expressive language were both significantly and uniquely related to symbolic play, although receptive language was not. Autistic symptomatology ceased to be significantly related to symbolic play when controlling for two or more other variables. Social development was related to symbolic play in those children with high nonverbal cognitive ability but not those with low nonverbal cognitive ability. The diagnostic and treatment implications of these results are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2007 Naar de uitgave